Kantoor en atelier: Zuidoosterlaan 4 - 5263 AM Vught
+31 (0) 6 23 33 91 72

Interim? Slim.

Steeds vaker zie ik voor tijdelijke invulling van een communicatievacature het zinnetje ‘een interim oplossing behoort niet tot de mogelijkheden’ opduiken. Waarom?                    

Interimmers in de marketing en communicatie zijn nieuwsgierige, zelfstandige, ondernemende, gemotiveerde krachten die zo snel mogelijk waar voor hun geld willen leveren. Eenmaal binnen laten ze direct een frisse wind door je team waaien en geven ze de mensen waarmee ze samenwerken met al hun ideeën en ervaring een echte energie boost. Ze kijken anders naar de zaak en draaien vaak hun hand niet om voor een snelle switch van strategie naar uitvoering, als het werk daar om vraagt. Doorzetters zijn het ook, die interimmers, al was het maar omdat ze nooit ziek kunnen zijn, werk vaak voor een vakantie gaat en problemen er zijn om snel en goed op te lossen zodat de opdracht geen gevaar loopt. En voor al dat werk en die inzet betaal je een vooraf vastgesteld uurtarief dat in de regel net zoveel is als jij kwijt bent aan je vaste medewerkers (ja echt, ga maar rekenen en neem ál je kosten mee).

Dus… heb je vanwege een zwangerschap, een ziekte of een piek in de werkbelasting tijdelijk een extra collega nodig in je marketing- en communicatieteam? Kies dan slim. Kies voor de inhuur van een interim. En… laat je niet tegenhouden door angstverhalen over mogelijke naheffingen als gevolg van de wet dba en slimme payrolbedrijven die dit risico van je over willen nemen – met alle gevolgen voor de zzp’er van dien. Als je samen alles goed op papier zet en als opdrachtgever écht ondernemerschap bij je zzp’er waardeert en accepteert is er niks aan de hand.